A jó honlap: Alapok

A jó honlap: Alapok

Úgy gondolom, manapság a weben rengeteg információt találhatsz ezen a téren, így ebben a bejegyzésben tényleg csak a jó honlap legalapvetőbb ismérveiről szeretnék áttekintést adni. Az alábbiak közül személy szerint egyiket sem tudnám kiemelni legfontosabbként, a pontok megvalósulása szerintem együttesen fontos.

Íme tehát az Amidit-féle „varázs hetes” a jó honlap ismérveiről:

1. A jó honlap betölti a célját

Ha egy weboldal nem tölti be azt a célt, ami érdekében létrehoztad (esetleg már kifizettél érte nem kevés pénzt), akkor gyakorlatilag teljesen feleslegesen működik. Ebben a kérdésben egy külső szemlélő fejével kell gondolkodnod – legyen az blog olvasó, potenciális vásárló, potenciális munkavállaló, partner stb. Vajon ő megtalálja az oldaladon azt, amit szeretnél, hogy megtaláljon? Vajon azt a típusú látogatót vonzod be, akit szeretnél?

2. A jó honlap felhasználóbarát

Ezalatt a könnyű/optimális használhatóságra gondolok, azon belül pedig azokra az elemekre, melyek ehhez hozzájárulnak:

Színvilág
A szemünk mindenekelőtt a színeket, fényeket fogja fel. Ha a színek már eleve zavarják a szemet, a látogatónak nem lesz kedve hosszabban elidőzni honlapunkon, tehát így elűzöd a potenciális felhasználót.

Megfelelő betűtípus
A megfelelő betűtípus szintén óvja szemünk világát, és legjobb esetben nem megnehezíti, hanem elősegíti az olvashatóságot.

Egységesség
A weboldal minden eleme illeszkedjen a kiválasztott designhoz, elrendezéshez. A színek, a betűtípusok és a formák esetében alapvető, hogy ne legyen egyikből sem túl sokféle, mert zavaró és elvész tőle az egység – törekedj inkább a harmóniára! Ugyanez vonatkozik a tartalomra is: fontos, hogy az oldaladon szereplő szövegek nagyjából egységes stílusban íródjanak.

Túlzsúfoltság elkerülése
A képek fontos esztétikai és vizuális információátadási szerepet töltenek be egy weboldalon, színesítik annak megjelenését. Ám bánj velük óvatosan, hiszen ha túl sok van belőlük, az éppúgy nehezíti a tájékozódást és a keresett információ megtalálását. A szövegek esetében sem szabad, hogy túl hosszúak legyenek vagy épp túl sok legyen belőlük, mert a látogató könnyen elveszítheti érdeklődését, ha túl sokat kell olvasnia.

Érthető, logikus, hatékony navigáció
Könnyű navigáció hiányában a látogató pillanatok alatt elveszti türelmét a honlapodon, és inkább más megoldást fog keresni – azaz más szolgáltató honlapjára fog felmenni. Éppen ezért mindkettőtök érdeke, hogy a navigáció dolgában is remekeljen a weboldalad.

Görgetés
Manapság egyre trendibbek a menüsor nélküli, egyoldalas honlapok. Ezek tudnak nagyon tüneményesek, dizájnosak lenni, ám az sem jó, ha mindent egy oldalba próbálsz sűríteni. Ebben is igyekezned kell a látogató kedvében járni, különben nem akar majd elidőzni a honlapodon.

3. A jó honlap figyelemfelkeltő

A figyelemfelkeltés szempontjából kiemelkedő szerepet kapnak a design és maguk a design elemek, a színek, a hatás. Honlapod ugyanis ezektől lesz egyszerre letisztult, egységes és egyedi. Ezek ráadásul kimondhatatlanul sokat tesznek hozzá a mai világ egyik fő koncepciójához: a felhasználói élményhez.

Forrás: 1, 2: Amidit Multitasking, 3

4. A jó honlap a megfelelő képet sugallja a vállalkozásodról

A kijelölt cél betöltésével kéz a kézben jár, hogy a weboldaladnak a megfelelő képet kell sugallnia rólad, a vállalkozásodról. Mikor honlapod létrejön, kell hogy álljon mögötte egy koncepció – annak jegyében készül el minden azon fellelhető tartalom. Ha világos ez a koncepció, akkor világos az a mód is, ahogy ezt átadhatod. Legyen tehát világos képed, üzeneted a vállalkozásodról, és arról mit szeretnél közvetíteni felhasználóidnak.

5. A jó honlap igényes

Az igényesség nagyon egyszerű okból tölt be kiemelkedő szerepet a honlapod életében: annak mértéke tükrözi azt, hogy te magad, illetve a vállalkozásod mennyire igényes. Az igényesség az, amivel megnyerheted, de el is tántoríthatod a látogatót, felhasználót, olvasót, vásárlót.

Rengeteg dolog járul hozzá ahhoz, hogy weboldaladról igényes képet tudj kialakítani:
– igényes, rendezett felépítés
kiváló felbontás
kiváló minőség a multimédiás és vizuális anyagok tekintetében
– aktuális, naprakész tartalom és megjelenés
igényes tartalom, kiváló stílus és helyesírás (lásd itt)
reszponzív, azaz alkalmazkodik mind a PC, a tablet és a telefon felbontásához

Ezek mind azt sugallják, hogy figyelmet fordítasz a vállalkozásodra. Ebből következik, hogy annak minden területén hasonlóan gondos és igényes vagy, ez pedig bizalmat ébreszt a látogatóban.

6. A jó honlap keresőoptimalizált

A mai kor egyik kulcsszava a keresőoptimalizálás. Nagyon egyszerűen fogalmazva a jó honlapot szereti a Google, és ha a Google szereti, akkor az emberek könnyen és hamar megtalálják. Ez pedig ugyebár elengedhetetlen a honlapod tökéletes működéséhez és a látogatók bevonzásához.

7. A jó honlap összhangban van a közösségi médiával

A közösségi média egy másik kulcskifejezés a mai internet világában. Rengeteg friss hírt és információt tehetsz közzé, ezzel folyamatosan fenntartva a látogatók érdeklődését. Személyes tapasztalatom, hogy érdemes a közösségi médiát marketingstratégiád részévé tenni, ugyanis ez a legéletközelibb módja a felhasználókkal való direkt és indirekt kommunikációnak. A közösségi média teszi lehetővé, hogy közvetlenül jelen lehess felhasználóid körében, és így még megnyerőbb lehess.

Nem utolsó előnye a közösségi médiaplatformoknak, hogy remek hirdetési lehetőségek érhetőek el általuk.


Ha van már honlapod, vizsgáld meg a fenti pontok szempontjából. Ha bármelyiknél azt érzed, hogy nem valósult meg, nem kell aggódnod – fordulj hozzánk, és mi segítünk, hogy ne csak jó, de tökéletes honlapod legyen!

Ha pedig még nincs honlapod, de szeretnél, mi garantáljuk neked, hogy a pontok ránk eső részében nem lesz hiba, a rád eső részben pedig minden segítséget megadunk neked ahhoz, hogy kiváló legyen a végeredmény!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük